Mundharmonika

008 Framat's music blog in german & english language 9th of September2016

Vom 6.-8.September spielte ich einmal an der Eastside Gallery und zweimal am Tempelhofer Hafen; ich bin zu der Einsicht gekommen, mich wieder auf das Gitarrenspiel und eigenes Liedmaterial zu konzentrieren. Mundharmonika werde ich nur noch sporadisch auf der Straße einsetzen. In dem Sinne werde ich auch kein Programm von Cover-Versionen ausbauen, sondern mit meinen eigenen Lieder "experimentieren".

I played street music from m 6th-8th September: Once Eastside Gallery (Friedrichshain/Mitte) and twice Tempelhofer Hafen (Tempelhof). I came to the conclusion to concentrate on my guitar-playing and own song material instead of playing the harmonicas or covers. I will improvise over the harmony structures and will work out accompaniment with different tunings. I will play some blues and covers,too but not that much anymore I guess.

007 Framat's music blog in german & english language 25th of August

Gestern war großes Ausprobieren neuer "Spielplätze" angesagt: Zuerst Tempelhof (Tempelhofer Hafen auf der Seite des Ullsteingebäudes), dann Schlossstraße in Steglitz (dieses Mal 50m vom Titaniapalast entfernt) und als Letztes (im wahrsten Sinne des Wortes) die "Touristenfalle" Potsdamer Platz.

Yesterday I tested three different locations for Busking in Berlin: Tempelhof, Schlossstraße near the Titania Palace and last (and for my taste least) the tourist trap Potsdamer Platz.

006 Framat's music blog in german & english language 23rd of August 2016

Heute hatte ich wieder einmal Straßenmusik ausschließlich auf der Mundharmonika gemacht. Aus Zeitgründen war es wieder einmal die East Side Gallery. Allerdings spielte ich nicht nur unbegleitet auf meinem Instrument, sondern benutzte erstmals Playbacks, die ich mit Band-in-the-box erstellt hatte.

Today I was busking again with my harmonica - no guitar. Due to time constraints, it was once again the East Side Gallery. However, I played not only unaccompanied on my instrument, but used for the first time playback, which I had created with Band-in-the-box

004 Framat's music blog in german & english language 9th of August 2016

Es ist Montag und ich habe zwei Stunden Zeit für die Straßenmusik. Aus Platz- und Zeitmangel kann ich ich nur den kleinen Vox-Verstärker und vier Mundharmonikas mit dem Fahrrad transportieren. Zum vorherigen "Einspielen" hatte ich auch keine Zeit. Das merke ich an der relativ hohen Anzahl meiner Verspieler. Glücklicherweise bessert sich das mit voranschreitender Spielzeit.

It's Monday and I have two hours for busking. Lack of space and time force me to carry only the small Vox amplifier and four harmonicas by bike - my guitar stays at home. No time for warming up on the harmonica. And this shows in the first 30 minutes: lack of concentration and relativ many mistakes. But my playing is progessing with the time (usually it is the other way around .-)

003 Framat's music blog in german & english language 1st of August 2016

In knapp zwei Wochen jährt sich Elvis Presley's Todestag zum 39.Mal. Eine gute Gelegenheit mit einem Lied daran zu erinnern. Keine Angst es ist NICHT "Love me tender" :-) und ich spiele weder Gitarre noch singe ich

In two weeks there will be the 39.anniversary of Elvis Presley's death - a good oportunity to play a song on my blues harp. And it is not the often covered "Love me tender" :-) I did it my own way and "Loving You" was more inspiration than a cover